Fw: ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ 2-7-10.doc

Eμμανουήλ Χρύσης - Sent from my BlackBerry® smartphone


From: emmanuel@pasok.gr
Date: Sun, 04 Jul 2010 12:14:04 +0000
To: <emmanuel@pasok.gr>
Subject: ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ 2-7-10.doc

Έχω καταστήσει κοινόχρηστο το στοιχείο ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ 2-7-10.doc
Μήνυμα από το χρήστη emmanuel@pasok.gr:
Κάντε κλικ για άνοιγμα:

 

 

 

  Νικόλαος Ηλ. Ζωίδης                                                                       Ρόδος, 2 Ιουλίου 2010

Βουλευτής Δωδεκανήσου

            ΠΑΣΟΚ

 

 

 

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Συζητήθηκε το πρωί της Πέμπτης στο κοινοβούλιο η επίκαιρη ερώτηση για το «μεταφορικό ισοδύναμο» που κατέθεσε πριν από μερικές μέρες στην υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας,  κ. Λούκα Κατσέλη, ο βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Νίκος Ζωϊδης.

Το αποτέλεσμα, όπως προκύπτει από τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η Υπουργός αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός κυρίως για τη νησιωτική περιοχή της Δωδεκανήσου καθώς ανοίγει νέους ορίζοντες αισιοδοξίας για τις τοπικές νησιωτικές οικονομίες, σε μια χρονική περίοδο εξαιρετικά δύσκολη για όλους.

Στην διάρκεια της συζήτησης, η Υπουργός, δεσμεύτηκε προσωπικά, μετά την παρέμβαση του κ. Νίκου Ζωίδη, ο οποίος με αυστηρότητα καταλόγισε (σε υπηρεσιακούς και άλλους παράγοντες) καθυστέρηση σε ότι αφορά την εφαρμογή και την υλοποίηση των δεσμεύσεων, ότι μέσα στο Φθινόπωρο το  θέμα του μεταφορικού ισοδύναμου  θα ρυθμιστεί τόσο στην θεσμική του εφαρμογή όσο και στο οικονομικό σκέλος με την στήριξη από τους πόρους του ΕΣΠΑ.

Η Υπουργός, ανακοίνωσε την εκπόνηση σχετικής μελέτης, με χρονοδιάγραμμα το ερχόμενο Φθινόπωρο,  η οποία θα προσδιορίσει επακριβώς με επιστημονικό και τεκμηριωμένο τρόπο, το πώς ακριβώς θα γίνει αυτή η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τα νησιά μας.

Ο βουλευτής κ. Νίκος Ζωίδης, στην δευτερολογία του, χαρακτήρισε υψίστης σημασίας την υπόθεση αυτή και ζήτησε να δοθούν άμεσα  «ανάσες επιβίωσης» στα νησιά μας, προτείνοντας την διερεύνηση να εφαρμοστεί πιλοτικά και σε συνεννόηση με τους ακτοπλόους, αυτή η κοστολόγηση ανά ναυτικό μίλι, καθώς και οι ίδιοι θα έχουν να ωφεληθούν δεδομένου ότι θα αυξηθεί άμεση η κίνηση,  κυρίως η τουριστική.

Οφείλουμε – κατέληξε  ο κ. Νίκος Ζωϊδης, να κάνουμε ότι μπορούμε για να ενισχύσουμε τη νησιωτική Ελλάδα και να δώσουμε στους νησιώτες να καταλάβουν ότι δεν είναι αφημένοι στην τύχη τους αλλά κάποιοι σκέπτονται και προνοούν γι αυτούς προκειμένου να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους, γιατί γι αυτήν αγωνίζονται. Παράλληλα με το χρέος τους να παραμένουν ριζωμένοι στα νησιά μας».

 

ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

 

Στην απάντησή της, η Υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας,  κ. Λούκα Κατσέλη, είπε συγκεκριμένα:

«Κύριε συνάδελφε πολύ σωστά επισημαίνετε ότι το μεταφορικό ισοδύναμο αποτελεί βασική προτεραιότητα, της κυβερνητικής πολιτικής και δέσμευση για υλοποίηση.

Είναι το αναφαίρετο δικαίωμα, το κοινωνικό δικαίωμα του νησιώτη, να απολαμβάνει υπηρεσίες νησιωτικές, ισοδύναμες, με αυτές οποιουδήποτε πολίτη στην ξηρά.

Όσον αφορά το κόστος, την ποιότητα, την συχνότητα των υπηρεσιών. Σε αυτή τη χρονική περίοδο, κάναμε την προετοιμασία, για την εφαρμογή του και ουσιαστικά, έχουμε καταλήξει ότι υπάρχουν δύο σκέλη, στην υλοποίηση αυτής της πολιτικής: Η θεσμική κατοχύρωση όπως πολύ σωστά λέτε και δεύτερον ο τρόπος εφαρμογής σε γραμμές δημόσιες υπηρεσίες.

Η Ευρωπαϊκή εμπειρία, μας έχει δείξει και μας λέει ότι, δεν είναι δυνατή η απευθείας χρηματοδότηση των ναύλων, αλλά μπορούν να χρηματοδοτηθούν από κοινοτικά προγράμματα, λιμενικές υποδομές καθώς και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.

Επομένως, η απάντηση στο ερώτημά σας κύριε Ζωϊδη, είναι η ακόλουθη: Ήδη προκηρύξαμε μια συγκεκριμένη μελέτη για την εφαρμογή, τον ακριβή τρόπο εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου, κλείνει η ημερομηνία στις 28 Ιουνίου, με την ολοκλήρωση της μελέτης που έχουμε ζητήσει να είναι μέσα σε επτά μήνες, θα έχουμε όλες τις απαντήσεις, για το ποιος είναι ο κατάλληλος χρόνος να εφαρμοστεί, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε τρόπου εφαρμογής, ποιο πρέπει να είναι το άμεσο οικονομικό κόστος για να ανταποκρίνεται στο πραγματικό ποσοστό και όχι σε εκτιμήσεις και αμέσως μετά την ολοκλήρωση της μελέτης, θα προχωρήσουμε αμέσως τόσο στην θεσμική το εφαρμογή όσο και στο οικονομικό σκέλος με την στήριξη από τους πόρους του ΕΣΠΑ.»

 

ΕΙΝΑΙ ΥΨΙΣΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

 

Αμέσως μετά, στην τοποθέτησή του ο βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Νικόλαος Ζωϊδης είπε συγκεκριμένα:

Και μόνο η σαφέστατη δέσμευση της κυβέρνησης που προέκυψε σήμερα, μέσα από την τοποθέτηση της κυρίας Υπουργού, ότι το μεταφορικό ισοδύναμο εξακολουθεί να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν και ότι εντάσσεται στην διαδικασία την αναπτυξιακή για την έξοδο της χώρας από την κρίση και την αναπνοή που πρέπει να δικαιούνται να έχουν οι νησιώτες οι οποίοι βάλλονται σήμερα, πέραν όλων των άλλων από την δυσμενή συγκυρία στην οποία βρίσκεται η χώρα, προφανώς βρίσκει εμένα, τον νησιωτικό χώρο και τους συναδέλφους βουλευτές των νησιωτικών περιοχών απολύτως σύμφωνους και ικανοποιημένους.

Κύριε υπουργέ, δεν έχουμε την αφέλεια να πιστεύουμε ότι είναι δυνατόν να εφαρμοστεί μια τόσο μεγάλη νομοθετική πρωτοβουλία άμεσα και σε όλη της την έκταση. Θα είμασταν αφελείς αν πιστεύαμε ότι αύριο, μπορούμε να εφαρμόσουμε το μεταφορικό ισοδύναμο. Επειδή όμως διακρίνω – και επιστρέψτε μου – με όλη την καλή πρόθεση που προσεγγίζω το θέμα, μια υστέρηση σε ότι αφορά τα χρονικά περιθώρια, να αναφέρω έναν προβληματισμό ο οποίος ταλανίζει κι εμένα, αλλά πιστεύω και το σύνολο του νησιωτικού χώρου δεδομένου ότι το μεταφορικό ισοδύναμο είναι μια πολιτική που εδώ και αρκετά χρόνια εδώ και τρία χρόνια έχουμε αναγορεύσει σε πρώτη προτεραιότητα, για μας εκεί κάτω στο Αιγαίο. Φοβάμαι ότι κάποιοι και προφανώς αυτοί οι κάποιοι, δεν μπορεί να είναι άλλοι παρά υπηρεσιακοί παράγοντες που καλώς ή κακώς εμπλέκονται στην όλη διαδικασία, ή δεν πιστεύουν ή δεν κατενόησαν το μεταφορικό ισοδύναμο.

Αλλιώς, θα μπορούσαμε να είχαμε επιταχύνει λίγο παραπάνω την όλη διαδικασία. Ας είναι όμως. Επαναλαμβάνω την ικανοποίησή μας, για τα μέχρι τώρα από σας λεχθέντα. Μπορούμε όμως σε πρώτη φάση και ειδικά για τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος, να εφαρμόσουμε με διαβούλευση με τους ακτοπλόους, αφού νομοθετήσουμε προηγουμένως το μεταφορικό ισοδύναμο, το ελάχιστο κόστος της μεταφοράς στο 0,060 ευρώ ανά ναυτικό μίλι. Και αυτό δεν προκύπτει πρόχειρα αλλά μετά από καλούς υπολογισμούς.

Είχαμε καταθέσει στην προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο, μια πρόταση για νόμου με μια αιτιολογική έκθεση. Με μια μελέτη που έκαναν άνθρωποι οι οποίοι πονούν και τον νησιωτικό χώρο και πιστεύουν σε αυτή τη δράση. Θα την καταθέσω ξανά στα πρακτικά κυρία Κατσέλη. Ελπίζω ότι τον Οκτώβριο που θα παρουσιαστεί η μελέτη, θα «ανοίξει ο δρόμος». Μέχρι τότε, παρακαλώ αν είναι δυνατόν να ελέγξουμε και να διερευνήσουμε αν μπορεί πιλοτικά να εφαρμοστεί σε συνεννόηση με τους ακτοπλόους, αυτή η κοστολόγηση ανά ναυτικό μίλι, δεδομένου ότι φρονώ ότι και οι ίδιοι οι ακτοπλόοι έχουν να ωφεληθούν, διότι θα αυξηθεί η κίνησή τους, θα έχουν δευτερογενή έσοδα μέσα από τα πλοία και θα δώσουμε το στίγμα, ότι η νησιωτική χώρα παραμένει επιθυμητή και οικονομικά προσβάσιμη από όλους. Ας έχουν αυτή την ανάσα τα νησιά μας. Φέτος κιόλας. Παίρνοντας κι άλλα μέτρα για παράδειγμα μειώνοντας τα τέλη τα οποία επιβαρύνουν το εισιτήριο, αν αυτό είναι δυνατό να γίνει.

Ας δώσουμε το στίγμα λοιπόν ότι μέσα σε αυτό τον γραφειοκρατικό κυκεώνα, κάνουμε ότι μπορούμε να ενισχύσουμε τη νησιωτική Ελλάδα και να δώσουμε στους νησιώτες να καταλάβουν ότι δεν είναι αφημένοι στην τύχη τους αλλά κάποιοι σκέπτονται και προνοούν γι αυτούς προκειμένου να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους, γιατί γι αυτήν αγωνίζονται. Παράλληλα με το χρέος τους να παραμένουν ριζωμένοι στα νησιά μας.»

 

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

 

Αντίστοιχα, στην δεύτερη τοποθέτησή της η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κα Λούκα Κατσέλη, χαρακτήρισε την όλη υπόθεση, «προτεραιότητα» για το Υπουργείο, λέγοντας  ότι η ενίσχυση του νησιωτικού μας χώρου και η προάσπιση των δικαιωμάτων των συμπολιτών μας είναι χρέος της πολιτείας.

Η κα Κατσέλη χαρακτήρισε αναπτυξιακή την όλη προσπάθεια και σημείωσε: «Η διαβούλευση ήδη έγινε. Καταλήξαμε στις αποφάσεις μας να διερευνήσουμε σωστά το όλο ζήτημα έτσι ώστε πριν νομοθετήσουμε (που αυτό θα γίνει σύντομα, μέσα στο Φθινόπωρο) να έχουμε απαντήσεις.

Πως ακριβώς θα εφαρμοστεί, ποιο το κόστος, ποια τα αρνητικά κα ποια τα θετικά. Όλοι θέλουμε να έχουμε μεγάλη και ουσιαστική παρέμβαση για το μεταφορικό κόστος.  Η μελέτη θα είναι και για μας εργαλείο διαπραγμάτευσης προς την ευρωπαϊκή κοινότητα.

 

Το φθινόπωρο θα είμαστε έτοιμοι και δεσμεύομαι για την ρύθμιση αυτή

 

 

 

 


Τα Έγγραφα Google διευκολύνουν τη δημιουργία, αποθήκευση και κοινή χρήση εγγράφων, υπολογιστικών φύλλων και παρουσιάσεων στο διαδίκτυο.
Λογότυπο των Εγγράφων Google

Σχόλια