Οι αισθήσεις του μαθητή μέσα σε μια τάξη!

Οι αισθήσεις του μαθητή μέσα σε μια τάξη!

Όταν η διδασκαλία θεωρείται το «βελάκι»… τότε ο εγκέφαλος αποτελεί το «στόχο»!
Χωρίς τουλάχιστον μια αίσθηση κανένας άνθρωπος δεν είναι σε θέση να μάθει, να εξοικειωθεί με τη γνώση. Πόσο μάλλον ένα παιδί, το οποίο δέχεται σημαντικές αναπτυξιακές αλλαγές μεταξύ των ηλικίας των 5 και των 12.
Η αρχιτεκτονική ενός σχολείου… επηρεάζει τη μάθηση!
Ένα άγγιγμα, μια μυρωδιά, μια εικόνα ή ένας ήχος αυτόματα στέλνει σήματα στους υποδοχείς του εγκεφάλου, πυροδοτώντας την αντίδραση που θα οδηγήσει σε ένα μοτίβο νευρωνικής δραστηριότητας.
Με άλλα λόγια, ο εγκέφαλος ενός παιδιού αποθηκεύει τις πληροφορίες σαν μια φωτογραφική μηχανή ή ένα μαγνητόφωνο και έρχεται σε άμεση επαφή με το φυσικό περιβάλλον…

Όμως, πολλές αίθουσες διδασκαλίας δεν ακολουθούνται από μια καλή ακουστική απόδοση! Έρευνα υποστηρίζει ότι τα υψηλά επίπεδα θορύβου και η ποσότητα της θέρμανσης επηρεάζουν αρνητικά τη μάθηση, ιδιαίτερα όσον αφορά τα μικρά παιδιά. Μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν οι μικροί μαθητές με απώλεια ακοής ή παιδιά με προβλήματα λόγου και μαθησιακές δυσκολίες. Μέχρι σήμερα, η νευροεπιστήμη έχει αποδείξει ότι τα δίκτυα του εγκεφάλου πραγματοποιούν χιλιάδες συνδέσεις μεταξύ των πέντε αισθήσεων. Για παράδειγμα, μια τάξη, χωρίς καλό φωτισμό, θα επηρεάσει ακόμα και την ακοή!
Εστάλη από το BlackBerry® smartphone μου
www.blackberry.com

Σχόλια